Vilkor

Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ
Förskottsbetalning
 Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr 687-4614 eller till Swedbank kontonummer 8422-8,3 215 445-2 . Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 
- Faktura
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3 dagar om varan finns i lager om det är en beställningsvara tar det ca 1 vecka. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket och brev.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning är 30:- oavsett hur mycket du beställer.  Vill Du ha REK. tillkommer 50 kronor som är enligt postens pristabell. Vid ordervärde överstigande 300 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (6 månader). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt meddelande :-)
/Liselott